Koszyk

Blog

09.11.2022

Materiały eksploatacyjne do drukarek – rodzaje, wybór tuszów i tonerów

Drukowanie dokumentów jest nieodłącznym elementem funkcjonowania wielu przedsiębiorstw. Związane z nim koszty nie kończą się jednak wraz z zakupem urządzenia. Do działania potrzebuje ono materiałów eksploatacyjnych. Aby były stale dostępne, należy regularnie uzupełniać ich zapas. Warto też decydować się na takie materiały, które pozwalają wydrukować jak najwięcej dokumentów. Wydajne produkty wysokiej jakości nie tylko są praktyczne, ale też korzystnie wpływają na stan urządzenia. Jakie są materiały eksploatacyjne do drukarek i na które warto się zdecydować?
09.11.2022

Akcesoria komputerowe – jakie warto wybrać, kiedy pracuje się w biurze?

Akcesoria komputerowe pomagają w codziennej pracy. Usprawniają wykonywanie obowiązków oraz pozwalają wygodnie podłączać dodatkowe urządzenia i łatwo przenosić dane. Jakie akcesoria komputerowe dostępne są na rynku i które z nich warto kupić do biura lub domu? W tekście podpowiadamy, jakie są najbardziej praktyczne narzędzia do komputera. Wyjaśniamy też, dlaczego regularne czyszczenie sprzętu jest niezbędne dla zachowania go w dobrym stanie technicznym.
09.11.2022

Jak zaadresować kopertę – praktyczne wskazówki

Mimo że komunikacja za pośrednictwem listów stopniowo odchodzi do lamusa, wciąż wiele dokumentów wysyłanych jest listownie. Z danych udostępnionych przez Pocztę Polską wynika, że sukcesywnie rośnie też liczba nadawanych paczek. W związku z tym konieczna jest znajomość zasad związanych z prawidłowym adresowaniem kopert. Choć pytanie „Jak zaadresować kopertę?” może wydawać się banalne, odpowiedź na nie wcale nie musi być prosta. By ją ułatwić, Poczta Polska wprowadziła pięć stref dzielących powierzchnię koperty. Kluczowe jest to, aby wiedzieć, gdzie się znajdują, i zawrzeć w nich wszystkie ważne informacje, tj. dane nadawcy, dane adresata oraz znak opłaty, czyli tzw. znaczek pocztowy. Planujesz wysłać list, paczkę lub kartkę pocztową? Koniecznie sprawdź, jak zrobić to poprawnie. W tekście podpowiadamy, jak zaadresować kopertę, aby bez problemu dotarła w docelowe miejsce.
09.11.2022

Kalkulator biurowy i z drukarką – działanie oraz zastosowanie

Kalkulator biurowy – proste narzędzie znane każdemu. Pozwala szybko wykonać skomplikowane obliczenia bez ryzyka popełnienia błędu. Cechuje się niezawodnością i wytrzymałą konstrukcją. Trudno wyobrazić sobie bez niego pracę biurową. Jak działa kalkulator biurowy i do czego może być wykorzystywany? Czym różni się od niego kalkulator drukujący?
09.11.2022

BHP w biurze – zasady i potrzebne akcesoria

Choć wydawać by się mogło, że praca biurowa nie należy do szczególnie ryzykownej, zasady BHP w biurze odgrywają ogromną rolę. Bez względu na to, czym się zajmujemy, powinniśmy zadbać o zachowanie bezpieczeństwa i higieny pracy. Nie tylko zawody o podwyższonym ryzyku obwarowane są przepisami BHP. Jasno określonych zasad musi przestrzegać też każdy pracodawca, który zatrudnia pracowników biurowych. Wymogi BHP w biurze dotyczą między innymi obiektów budowlanych, terenów zakładów pracy, procesów pracy oraz pomieszczeń i urządzeń higieniczno-sanitarnych. Jakich instrukcji BHP w biurze należy przestrzegać? Które akcesoria są niezbędne w miejscu pracy? Na te pytania odpowiadamy poniżej.
09.11.2022

Jaka niszczarka do biura?

Popularność niszczarek na polskim rynku wyraźnie wzrosła odkąd wprowadzono ustawę o ochronie danych osobowych. Przewiduje ona surowe kary za udostępnienie poufnych informacji nieuprawnionym do tego osobom – nawet jeśli doszło do niego nieumyślnie. Na rynku dostępne są dziś niszczarki mające wiele przydatnych funkcji i zróżnicowane parametry techniczne. Dzięki temu w przypadku każdego przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowego można dobrać urządzenie adekwatne do potrzeb użytkownika. Większość produktów sprawdza się, gdy konieczne jest zniszczenie nie tylko dokumentów, ale też zszywek, spinaczy, kart kredytowych czy foliowych koszulek. Jaką niszczarkę wybrać do biura? Podpowiadamy!
09.11.2022

Laminowanie dokumentów – jak i czym to robić?

Laminowanie dokumentów to stosunkowo tani i bardzo popularny sposób na ochronę ważnych pism przed zniszczeniem. Wykonuje się je w drukarni lub pracowni poligraficznej poprzez przyklejenie do powierzchni druku specjalnej folii lub – rzadziej – tkaniny. Papier pokrywa się obustronnie, aby jak najskuteczniej zabezpieczyć go przed uszkodzeniami. Laminacji poddaje się głównie materiały umieszczane na zewnątrz, jak np. karty informacyjne, rozkłady jazdy itp., a także karty menu w restauracjach. Dzięki zabezpieczeniu ich folią stają się one odporne na działanie czynników atmosferycznych oraz na zabrudzenia. Z naszego tekstu dowiesz się, jak wykonuje się laminowanie w poligrafii, jakie materiały i narzędzia się do tego wykorzystuje i jakich błędów należy unikać podczas procesu laminacji.
09.11.2022

Oświetlenie biura i stanowiska pracy – co warto wiedzieć i jakie wybrać?

Wygoda i bezpieczeństwo to podstawowe czynniki wpływające na jakość i efektywność wykonywanej pracy biurowej. Dlatego tak ważne jest, by przestrzegać przepisów BHP. Jednym z kluczowych elementów, które składają się na komfort pracownika, jest prawidłowe oświetlenie stanowiska pracy. Zapewnienie go należy do obowiązków pracodawcy. Zasada ta dotyczy zarówno światła naturalnego, jak i sztucznego. Jakie normy obowiązują w kwestii oświetlenia stanowisk pracy? Co warto wziąć pod uwagę przed zakupem lamp i żarówek? Na pytania te odpowiadamy poniżej.
09.11.2022

Rodzaje i wybór etykiet do drukarek – to warto wiedzieć!

Etykiety to przydatne akcesoria ułatwiające utrzymanie porządku i właściwą organizację przestrzeni – zarówno w biurze, jak i w domu. Najczęściej wykorzystywane są przez sklepy, firmy kurierskie, hurtownie czy zakłady spożywcze i kosmetyczne. Są niezbędne w każdej branży, która zajmuje się dystrybucją i sprzedażą towarów. Drukowanie etykiet pozwala przyspieszyć wykonywanie codziennych obowiązków i uniknąć wielu błędów. O czym warto wiedzieć przed zakupem etykiet do oznaczania?
09.11.2022

Jak i czym czyścić monitor?

Podczas codziennej pracy przy komputerze trudno zauważyć zabrudzenia na ekranie monitora. Nie oznacza to jednak, że ich nie ma. Częste używanie sprzętu elektronicznego sprawia, że pojawiają się na nim odciski palców czy zacieki. Regularne czyszczenie monitora zapewnia nie tylko czystość i higienę, ale też lepszą jakość obrazu. Czytanie i pisanie stają się wówczas przyjemnością. Poniżej przeczytasz o tym, jak czyścić monitor i czym należy to robić, aby przez długi czas zachować go w dobrym stanie. Podpowiadamy, jakich akcesoriów i bezpiecznych środków czyszczących warto używać do regularnej pielęgnacji sprzętu.
09.11.2022

Jakie są rodzaje teczek na dokumenty i ich zastosowanie?

Teczki to nieodłączne elementy wyposażenia każdego biura. Umożliwiają przechowywanie i przenoszenie ważnych dokumentów. Jakie są rodzaje teczek? Czym różnią się poszczególne modele? Jakie jest ich zastosowanie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym tekście.
09.11.2022

Jak utrzymać porządek na biurku? Proste i sprawdzone sposoby

Porządek na biurku to nie tylko kwestia estetyki. Nieład negatywnie wpływa na zdolność koncentracji, a zbyt wiele przedmiotów na blacie sprawia, że potrzebne przybory czy dokumenty giną w chaosie. Zabałaganione biurko ogranicza Twoją efektywność? Sprawdź, jak to zmienić!
05.10.2022

Jakie urządzenia biurowe wybrać – wskazówki doboru

Bez względu na to, jaką firmę prowadzisz, w Twoim gabinecie powinny znaleźć się funkcjonalne urządzenia, które usprawnią i ułatwią wykonywanie rutynowych czynności. Praktyczny sprzęt pozwala nie tylko lepiej radzić sobie z codziennymi obowiązkami, ale też zaoszczędzić wiele czasu, który można przeznaczyć na ciekawsze i bardziej wartościowe zadania. To właśnie od specyfiki wykorzystywanych urządzeń zależy często powodzenie prowadzonych projektów.
04.10.2022

Rodzaje papierów do druku – jakie są i czym kierować się podczas wyboru?

W zależności od tego, co zamierzamy drukować i jaki jest pożądany efekt końcowy projektu, potrzebny nam będzie inny rodzaj papieru. Wpłynie on na czytelność i jakość materiału, a także na wrażenia wizualne i sensoryczne. Można więc stwierdzić, że w dużej mierze od niego zależy sukces przedsięwzięcia – bez względu na to, czy mowa o ulotkach sprzedażowych, dokumentacji prawniczej czy pracy dyplomowej.
03.10.2022

Archiwizacja dokumentów – jak robić to poprawnie?

Pomimo postępującej cyfryzacji i rosnącej popularności elektronicznego obiegu dokumentów wiele firm i instytucji wciąż korzysta z dokumentacji w formie papierowej. Wieloletnie zbiory pism wymagają umiejętnej organizacji i przechowywania w odpowiednich, bezpiecznych warunkach. Do archiwizowania dokumentów zobowiązane są zarówno przedsiębiorstwa państwowe, jak i niepaństwowe.
zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.