Koszyk
Blog
09.11.2022

Rodzaje i wybór etykiet do drukarek – to warto wiedzieć!

Etykiety to przydatne akcesoria ułatwiające utrzymanie porządku i właściwą organizację przestrzeni – zarówno w biurze, jak i w domu. Najczęściej wykorzystywane są przez sklepy, firmy kurierskie, hurtownie czy zakłady spożywcze i kosmetyczne. Są niezbędne w każdej branży, która zajmuje się dystrybucją i sprzedażą towarów. Drukowanie etykiet pozwala przyspieszyć wykonywanie codziennych obowiązków i uniknąć wielu błędów. O czym warto wiedzieć przed zakupem etykiet do oznaczania?

Etykiety do drukarek – rodzaje

Etykiety można podzielić na kilka kategorii. Najpopularniejszy podział związany jest z przeznaczeniem produktów. Inny rodzaj etykiet wykorzystuje się do znakowania paczek czy kartonowych pudełek, a inny do oznaczania wymagających opakowań narażonych np. na kontakt z wodą. W branży logistycznej służą one do usprawnienia identyfikacji towarów, w branży spożywczej – muszą przyciągać wzrok konsumenta i być bezpieczne w kontakcie z żywnością. Wysokiej jakości etykiety do drukarek dostępne są w ofercie sklepu Biurpap. Można je podzielić na:

Wszystkie etykiety do oznaczania z oferty Biurpap można bardzo łatwo umieścić w drukarce. By poznać inne materiały do drukarek, przeczytaj artykuł Materiały eksploatacyjne do drukarek – rodzaje, wybór tuszów i tonerów.

Etykiety samoprzylepne do drukarek – zastosowanie

W niektórych branżach wykorzystuje się wygodne w użytkowaniu etykiety samoprzylepne. Wykonuje się je na specjalnym, samoprzylepnym papierze. Wystarczy stworzyć projekt w programie komputerowym, wydrukować go na papierze samoprzylepnym i nakleić na kopertę lub paczkę. To bardzo szybki i łatwy sposób na zaadresowanie przesyłek, dlatego etykiety samoprzylepne najczęściej wykorzystuje się w biurach i firmach wysyłkowych. Zastosowanie papieru samoprzylepnego pozwala przygotowywać spersonalizowane etykiety i wygodnie naklejać je na wybrane produkty. Etykiety samoprzylepne są niezastąpione w przypadku znakowania towarów z użyciem kodów kresowych czy cen oraz przygotowywania korespondencji seryjnej. Pokryte są specjalnym klejem, który umożliwia umieszczenie ich na wybranej powierzchni.

Rozmiary etykiet z oferty Biurpap

Wybierając etykiety, należy wziąć pod uwagę ich rozmiar. Powinien on zależeć nie tylko od wielkości pudełka lub opakowania, na jakim będzie umieszczona etykieta, ale też od ilości informacji, jakie chcemy na niej zawrzeć. Najmniejsze etykiety wykorzystuje się jako cenówki, na nieco większych można zamieścić adres, a na największych – dokładny skład produktu. Etykiety samoprzylepne z oferty Biurpap dostępne są w wielu rozmiarach. Pozwala to na łatwe dobranie wielkości idealnej do potrzeb firmy i specyfiki towarów. Można zamówić zarówno niewielkie formaty (jak np. 45,7 x 21,2 mm, 48,5 x 25,4 mm, 52,5 x 29,7 mm), jak i średnie (70 x 36 mm, 70 x 50,8 mm) oraz duże (199,6 x 289 mm, 210 x 297 mm). W sklepie Biurpap znajdują się nie tylko standardowe, białe etykiety, ale też przezroczyste oraz kolorowe, o różnych formach (prostokątnych i zaokrąglonych). Umożliwia to łatwe dobranie produktu do zapotrzebowania firmy. Wszystkie etykiety z oferty Biurpap produkowane są na zamówienie.

Jak wybrać etykiety do oznaczania?

Etykiety do oznaczania umożliwiają skuteczną identyfikację produktów. Doskonale sprawdzają się w wielu branżach, ponieważ usprawniają i przyspieszają pracę. Nadają się do znakowania towarów o szybkiej rotacji. Pozwalają też na sprawne przeprowadzenie inwentaryzacji produktów czy znakowania pojemników i produktów kosmetycznych. Wybierając etykiety do drukarek, należy dokładnie określić, do czego będą one wykorzystywane. Kluczowe są rodzaj materiału, z jakiego zostały wykonane, i jego jakość. Modele papierowe nadają się do innych zastosowań niż modele wykonane z folii. Kwestią nadrzędną jest też typ drukarki, jaką dysponuje firma. Każde urządzenie obsługuje nieco inny format i rodzaj wydruków.

Wybierając etykiety samoprzylepne, należy zwrócić uwagę na rodzaj użytego w produkcji kleju. To szczególnie ważne w przypadku etykiet narażonych na działanie czynników atmosferycznych, np. naklejanych na przesyłki. Nie bez znaczenia jest też kolor. Najczęściej wykorzystuje się klasyczne, białe etykiety, które umożliwiają dowolny nadruk. Aby wyróżnić markę na tle konkurencji, można zdecydować się na kolorowe etykiety, przyciągające uwagę i korzystnie wpływające na atrakcyjność towaru. Dobranie odpowiedniego rodzaju produktu pozwoli znacznie ułatwić pracę przy znakowaniu. Gdy potrzebne są spersonalizowane etykiety wysokiej jakości, warto zdecydować się na urządzenia i materiały eksploatacyjne z oferty Biurpap, które będą pomocne podczas realizacji nawet najbardziej wymagającego projektu.

zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.