Koszyk
Blog
12.04.2023

Jak zabezpieczyć i w czym nosić identyfikator?

Identyfikator to niewielka plakietka, na której znajdują się dane pracownika. Można uwzględnić na nim imię i nazwisko czy stanowisko danej osoby. Przydaje się szczególnie podczas konferencji czy spotkań branżowych. Plakietki nosi się zazwyczaj w specjalnych holderach, chroniących je przed zagięciem czy wilgocią. Jak skutecznie zabezpieczyć identyfikator? Co to jest holder i jakie są jego rodzaje?

Identyfikatory dla pracowników – niezbędne na imprezach branżowych

Profesjonalne identyfikatory dla pracowników świadczą o statusie firmy i budują jej obraz w oczach klientów, konkurentów branżowych czy kontrahentów. Dzięki nim pracownik przestaje być anonimowy, co zwiększa zaufanie i skraca dystans. Plakietki nadają się zarówno do długotrwałego użytkowania, jak i na jednorazowe wydarzenia. Warianty z chipem mogą być wykorzystywane jako alternatywa dla standardowych kluczy i rejestrator czasu pracy. Identyfikatory pracownicze muszą być wyeksponowane tak, by były jak najlepiej widoczne. 

Identyfikator w biurze – po co jest? Kiedy się przydaje?

Eleganckie identyfikatory plastikowe przydają się nie tylko podczas eventów branżowych. Plakietki stosowane są na co dzień w biurach, bankach i urzędach. Dzięki nim wiadomo, jakie stanowisko zajmuje pracownik i jak należy się do niego zwracać. Identyfikator przyda się szczególnie tam, gdzie zatrudnione osoby mają bezpośredni kontakt z klientem. Uwzględnione na plakietce informacje pozwalają na szybkie odróżnienie pracownika od konsumenta i określenie, jakie są jego kompetencje. 

Holder na identyfikator – rodzaje

Etui na identyfikatory mogą być mocowane i noszone na wiele sposobów. Do najpopularniejszych rozwiązań należą: 

  • Identyfikator z agrafką – wariant przyczepiany do koszulki czy marynarki pracownika za pomocą niewielkiej agrafki. Zapinka ma często zakończenie zabezpieczające przed ukłuciem.
  • Identyfikator z klipsem– holder wyposażony w klips umożliwiający przypięcie plakietki do marynarki. Identyfikatory z klipsem prezentują się bardziej profesjonalnie niż warianty z agrafką. Przydają się przede wszystkim podczas konferencji branżowych.
  • Identyfikator na smyczy– doskonała opcja dla pracowników noszących identyfikatory codziennie. Nie trzeba przypinać go do ubrań, dzięki czemu jest bardzo wygodny w użytkowaniu.

RODO a identyfikator pracownika

Do noszenia plakietek umożliwiających identyfikację zobowiązani są m.in. lekarze, pielęgniarki czy ochroniarze. Obowiązek noszenia identyfikatorów mogą wprowadzić także prywatne firmy. W takim przypadku pracodawca zobowiązany jest do uzyskania zgody pracownika w tym zakresie. Jest to szczególnie ważne, gdy na plakietce ma zostać umieszczone zdjęcie. Zgoda na zdjęcie na identyfikatorze zabezpiecza organizację przed wniesieniem ewentualnej skargi. Wyjątkiem jest sytuacja, w której pracodawca ureguluje kwestię noszenia identyfikatorów w wewnętrznych aktach organizacji, a obowiązek ich posiadania będzie związany z prawnie uzasadnionym interesem firmy. 

Etui na identyfikator – gdzie kupić i jakie wybrać?

Identyfikatory zawierające dane pracowników muszą być odpowiednio chronione. Holdery najlepiej jest kupować od zaufanego dostawcy oferującego artykuły biurowe. Tylko wtedy można mieć pewność, że będą wysokiej jakości. W sklepie Biurpap zaopatrzysz się w identyfikatory oraz akcesoria ułatwiające ich eksponowanie. Dostępne są m.in. identyfikatory z agrafką i klipsem, identyfikatory z taśmą czy identyfikatory do kluczy, a także dziurkacze, mechanizm ściągający, metalowe klipsy i taśmy do holderów.

Jakie etui na identyfikator wybrać? Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb. Wybór powinien być uzależniony od przeznaczenia produktu. Poza sposobem mocowania ważne są wymiary, kształt czy materiał wykonania.

zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.