Koszyk
Blog
21.06.2023

Jak zorganizować przestrzeń do pracy biurowej?

Stworzenie idealnej przestrzeni biurowej wymaga uwzględnienia wielu czynników. Ogromną rolę odgrywa w tym przypadku oświetlenie, ergonomia czy technologia. Kluczem do sukcesu jest dostosowanie przestrzeni do indywidualnych potrzeb oraz zasobów firmy. Istnieje kilka kluczowych kwestii, które należy wziąć pod uwagę, by zorganizować biuro sprzyjające kreatywności, współpracy i wydajności.

Organizacja biura – meble to podstawa

Podczas urządzania biura podstawą są meble. Ważny jest wybór wysokiej jakości produktów, które zwiększą komfort pracy. Nie należy jednak zapominać o odpowiednim rozmieszczeniu biurek, foteli czy szafek. Meble powinno się rozmieścić w taki sposób, by umożliwiały swobodny przepływ powietrza i ruchu, a także dostęp do niezbędnych narzędzi czy wyjść ewakuacyjnych.

Ergonomiczne fotele do biura to must have

Wielofunkcyjne fotele gabinetowe to must have każdego biura – również domowego. Ergonomiczne i wysokiej jakości produkty są projektowane z myślą o zdrowiu pracownika i jego komforcie pracy. Powinny oferować możliwość regulacji wysokości siedziska, kąta oparcia czy podłokietników. Wówczas personel może dostosować fotel adekwatnie do własnych preferencji.

W ofercie Biurpap dostępne są fotele skórzane i welurowe. Charakteryzują się wysoką trwałością, miękkim siedziskiem czy ergonomicznymi profilami. Elementy te gwarantują wygodę siedzenia i utrzymanie prawidłowej postawy podczas pracy. Przekłada się to na równomierne rozłożenie ciężaru ciała. Za tym idzie lepsze samopoczucie za sprawą zmniejszenia napięcia mięśniowego w ramionach, karku i dolnej części pleców.

Organizacja biura z myślą o pracownikach

Dobrze zaaranżowane biuro to szansa dla firmy, by pokazać pracownikom, że przestrzeń została stworzona z myślą o nich. W związku z tym warto uwzględnić w wyposażeniu, takie produkty jak:

  •      wieszaki na kurtki i ubrania
  •      ergonomiczne podnóżki
  •      podpórki pod plecy
  •      lampki na biurko
  •      ekspresy do kawy
  •      czajniki elektryczne
  •      kawę i herbatę
  •      artykuły spożywcze.

Inwestycja w wysokiej jakości, ergonomiczne meble oraz dodatki, które sprawią, że pracownikom będzie pracowało się przyjemniej, ma ogromne znaczenie dla zadowolenia zespołów.

Przydatne akcesoria biurowe – wyższa wydajność i efektywność pracy

Przydatnych akcesoriów do biura są setki, a nawet tysiące. Artykuły, które dla jednych będą niezbędne, dla innych okażą się zupełnie bezużyteczne. Ich dobór zależy od specyfiki pracy, kluczowych procesów realizowanych przez firmę oraz liczby pracowników. Niemniej w większości biznesów zawsze można odnaleźć kilka wspólnych zadań, które są wykonywane bez względu na branżę, w jakiej porusza się przedsiębiorstwo.

Do nich można zaliczyć archiwizowanie, drukowanie, tworzenie zestawień finansowych, obsługę klienta czy spotkania biznesowe. W związku z takimi obowiązkami firmy powinny zaopatrzyć się w podstawowy zestaw przydatnych akcesoriów biurowych, do których zalicza się:

  •      artykuły piśmiennicze
  •      papier ksero
  •      karteczki samoprzylepne
  •      galanterię biurową (taśmy, dziurkacze, zszywacze, spinacze itp.)
  •      flipcharty
  •      tablice suchościeralne
  •      segregatory
  •      koszulki na dokumenty
  •      teczki
  •      skoroszyty
  •       

Skomplementowanie takiego asortymentu umożliwi sprawne funkcjonowanie biura już od pierwszych dni jego działalności. Z czasem podczas pracy wyjdą na jaw dodatkowe potrzeby. Wówczas można rozszerzyć ekwipunek o niestandardowe akcesoria biurowe, których szeroki wybór można odnaleźć w ofercie Biurpap.

Urządzenia elektroniczne w biurze – jakie wybrać?

Większość biur już lata temu odeszła od tradycyjnych metod pracy. Dziś siedziby wyposażone są w różne urządzenia elektroniczne, dzięki którym procesy biznesowe przebiegają szybciej. W niektórych przypadkach niemal 100% pracy odbywa się za pomocą komputera. W związku z tym w każdym biurze powinien być dostępny zapas akcesoriów komputerowych. Mowa w tym przypadku o klawiaturach, myszkach, nośnikach danych, kablach czy listwach sieciowych.  

Szanujące się biuro nie może zapomnieć o drukarce – nawet w dobie digitalizacji dokumentów. Choć część materiałów przesyła się i podpisuje w formie elektronicznej. Nadal wielu spraw nie zrealizuje się bez dokumentu w formie papierowej.

Projektory i ekrany ścienne to również standard w wielu współczesnych firmach. Ten duet doskonale sprawdza się w przypadku organizacji spotkań biznesowych, prezentacji czy szkoleń. Może posłużyć również do wideokonferencji, które w dobie pracy zdalnej zyskały duża popularność.

Stworzenie przestrzeni biurowej, która stawia na pierwszym miejscu potrzeby i komfort personelu to inwestycja, która z czasem się zwróci. Współcześni pracownicy oczekują, że będą mogli w firmie rozwijać i realizować się, a także dobrze zarabiać. Niemniej cenią oni sobie również szacunek, benefity i komfort pracy. O te elementy z powodzeniem można zadbać, właściwie urządzając przestrzeń biurową.

zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.